Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO BLOOKI.PL
§ 1. Postanowienia ogólne
-
- Sklep internetowy Blooki.pl działający pod adresem https://blooki.pl/, zwany dalej „Sklepem”, prowadzony jest przez spółkę Wallsolution sp. z o.o. z siedzibą w Ostrzeszowie, ul. Urocza 5a, 63-500, wpisaną do rejestru przedsiębiorców krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000931959, NIP 5140356780, REGON 520422388, zwaną dalej „Sprzedawcą”.
- Dane kontaktowe Sprzedawcy dostępne są w zakładce „Kontakt” strony internetowej pod adresem: https://blooki.pl/kontakt/.
- Sklep stanowi platformę teleinformatyczną służącą do składania i przyjmowania zamówień naprezentowane w jej ramach towary, do korzystania z której wymagane jest: połączenie z siecią Internet, przeglądarka internetowa umożliwiająca wywoływanie informacji i przeglądanie ich na ekranie komputera lub innego urządzenia służącego do wyświetlania treści stron WWW.
- Zabronione jest umieszczanie w ramach Sklepu jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści naruszających prawa innych osób.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, żeby Sklep funkcjonował w sposób ciągły – z zastrzeżeniem konieczności przeprowadzania prac serwisowych, naprawczych oraz rozwojowych, a także awarii technicznych w szczególności po stronie Kupującego, przerw w dostawie internetu lub innych usług niezbędnych do prawidłowego działania Sklepu.
§ 2. Zasady zakupów
- Sprzedawca za pośrednictwem sieci Internet w ramach Sklepu oferuje sprzedaż towarów, wtym w szczególności zestawów paneli dekoracyjnych, zwanych dalej łącznie „Produktami” oraz świadczenie usług – w tym w szczególności usługę konsultacji z projektantem, zwanych dalej „Usługami”. Sprzedawca prowadzi także wysyłkę newslettera, zwaną dalej „Newsletterem”.
- Podmiot zawierający umowę ze Sprzedawcą w ramach Sklepu zwany jest „Klientem”.
- Klient zamawia Produkty lub Usługi poprzez złożenie zamówienia na stronie internetowej Sklepu. Produkty mogą być sprzedawane w zestawach na warunkach określonych w Sklepie.
- Zakres usługi konsultacji z projektantem jest wskazany w Sklepie. Szczegółowe kwestie związane z usługą konsultacji z projektantem zostaną każdorazowo uzgodnione indywidualnie z Klientem, po złożeniu zamówienia na tę usługę w Sklepie. W tym celu Sprzedawca skontaktuje się zKlientem mailowo lub telefonicznie na adres lub numer kontaktowy wskazany podczas składania zamówienia, w ciągu 3 dni roboczych, licząc od dnia wpłynięcia zamówienia do Sklepu.
- W celu złożenia zamówienia należy dodać odpowiedni Produkt lub Usługę do koszyka w Sklepie, wypełnić formularz zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”.
- Kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę” jest równoznaczne z zawarciem umowy między Sprzedawcą a Klientem. Zawarcie umowy potwierdzane jest przez Sprzedawcę poprzez wysłanie mailowego potwierdzenia na adres Klienta podany w formularzu, o którym mowa w ust. 4.
- Sprzedawca realizuje zamówienia (dostarcza zamówione Produkty lub świadczy Usługi) naterenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Zapłata za zamówione Produkty lub Usługi może być dokonana za pomocą:
- tradycyjnego przelewu bankowego lub
- za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayU, przelewem lub z użyciem kodu BLIK lub inną metodą udostępnioną w Sklepie.
- Sprzedawca rozpoczyna realizację zamówienia po otrzymaniu płatności.
- Ceny podane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
- Aktualna informacja o kosztach dostawy oraz sposobach płatności dostępna jest w chwili wyboru przez Klienta sposobu dostawy i sposobu płatności za Produkt lub Usługę, tj. przed złożeniem zamówienia.
§ 3. Warunki dostawy
- Produkty wysyłane są przez Sprzedawcę niezwłocznie po skompletowaniu zamówienia.
- Dostawa realizowana jest za pośrednictwem przedsiębiorców trudniących się zawodowo dostarczaniem przesyłek kurierskich, a Sprzedawca nie odpowiada za rzeczywisty czas dostawy.
- W terminie 7 dni roboczych, licząc od momentu wpłynięcia zamówienia do Sklepu, Sprzedawca:
- przekaże zamówienie dostawcy - w przypadku wyboru kuriera jako sposoby dostawy Produktu;
- umożliwi odbiór zamówienia przez Klienta - w przypadku wyboru odbioru osobistego jako sposobu dostawy Produktu.
Jeżeli dotrzymanie terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim okaże się niemożliwe, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Klienta mailowo lub telefonicznie, wskazując inny termin spełnienia świadczenia.
- Zamówienie może być odebrane przez Klienta osobiście w siedzibie Sprzedawcy.
§ 4. Odstąpienie od umowy
- Klient, który nabył w Sklepie Produkt lub Usługę jako konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub jako osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, może, w terminie 14 dni, odstąpić od umowy sprzedaży Produktu lubUsługi na zasadach i w sposób określony w niniejszym paragrafie.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa:
- w przypadku Produktów - po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w ich posiadanie lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy,
- w przypadku Usługi – po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy, z uwzględnieniem ust. 9 i 10 poniżej.
- Sprzedawca udostępnia formularz odstąpienia od umowy, którego wzór objęty jest załącznikiem nr 1 do Regulaminu. W celu odstąpienia od umowy Klient może skorzystać z formularza, cojednak nie jest obowiązkowe.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia Klient powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego na adres: office@blooki.pl lub na adres siedziby Sprzedawcy.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu doodstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.
- W przypadku odstąpienia od umowy zakupu Produktu, Sprzedawca może wstrzymać się zezwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać Sprzedawcy przedmiot zamówienia na adres Wallsolution sp. z o.o., ul. Urocza 5a, 63-500 Ostrzeszów niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Gdy ze względu na charakter Produktu Nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą, a została ona dostarczona Klientowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca odbierze Produkt na swój koszt.
- W przypadku umowy o świadczenie Usługi, Klient, który odstępuje od umowy, a żądał rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, zobowiązany jest do zapłaty kwoty proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy o świadczenie Usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
§ 5. Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Produkt bez wad (rękojmia) oraz należycie wykonywać Usługi.
- Reklamacje dotyczące wad Produktu albo niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi mogą być składane bezpośrednio do Sprzedawcy na adres office@blooki.pl lub w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia wniesienia. O wynikach rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca informuje Klienta na adres, z którego została złożona reklamacja.
- Klient działający w charakterze konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń (np. http://ec.europa.eu/consumers/
odr). Poddanie sporu pozasądowej metodzie rozstrzygnięcia jest dobrowolne i będzie w każdym przypadku uzależnione od zgody Sprzedawcy.
§ 6. Gwarancja
- Sprzedawca udziela dwuletniej gwarancji na Produkty. Termin udzielonej gwarancji obowiązuje od dnia doręczenia Produktu Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Gwarancja obejmuje odpowiedzialność za wady powstałe z przyczyn tkwiących sprzedanej rzeczy i zgłoszone w okresie jej trwania, a w zakresie półproduktów składających się na Produkt - wady wskazane przez producenta w ramach udzielonej przez niego gwarancji.
- Zamiar skorzystania z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji wraz z opisem wady orazpotwierdzeniem zakupu Produktu (np. paragon, faktura) należy zgłosić Sprzedawcy mailowo na adres: office@blooki.pl lub w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca zobowiązuje się wedle swego swobodnego uznania, do naprawy Produktu, wymiany wadliwego Produktu na Produkt wolny od wad albo zwrotu całości lub części ceny uiszczonej za Produkt w terminie określonym indywidualnie dla Klienta. Jeżeli usunięcie wady okaże się niemożliwe w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, Sprzedawca poinformuje Klienta ojego przedłużeniu wraz z podaniem przyczyny.
- W celu wykonania praw przysługujących Klientowi na podstawie gwarancji, Sprzedawca umożliwi przesłanie wadliwych Produktów na swój koszt. Szczegółowe kwestie związane z dostarczeniem wadliwego produktu Sprzedawca ustali z Kupującym, kontaktując się z nim w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia na adres, z którego zostało wysłane zgłoszenie.
- W przypadku wymiany Produktu lub któregokolwiek z jego elementów w ramach realizacji praw z gwarancji, jeżeli zgłoszony Produkt nie jest już produkowany, Sprzedawca ma prawo wymienić rzecz wadliwą na Produkt najbardziej odpowiadający (co do rodzaju) pierwotnie zakupionemu Produktowi.
- Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających zprzepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
§ 7. Zwrot
- Sprzedawca umożliwia Klientowi zwrot Produktu w terminie 100 dni od dnia otrzymania zamówienia. Termin zostanie zachowany, jeżeli w trakcie jego trwania przesyłka zostanie nadana przez Klienta.
- Zwrotowi podlegają wyłącznie Produkty spełniające wszystkie wymienione warunki:
- których opakowanie nie zostało naruszone,
- co do których nie została podjęta próba montażu,
- które nie posiadają śladów użytkowania ani uszkodzenia.
- W celu skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, należy poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego na adres: office@blooki.pl lub na adres siedziby Sprzedawcy, ze wskazaniem co jest przedmiotem zwrotu wraz z potwierdzeniem zakupu (np. paragon, faktura). Po akceptacji przez Sprzedawcę oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Klient powinien zwrócić Produkty na adres siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi kosztów zwrotu. Klient, aby skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej we własnym zakresie dostarcza zwracane Produkty na adres siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji stanu zwróconych Produktów co do zgodności z warunkami, o których mowa w ust. 2 powyżej.
- Zwrot środków wpłaconych przez Klienta tytułem zakupu Produktu, które następnie został zwrócony w terminie, nastąpi w ciągu 30 dni, licząc od dnia doręczenia zwracanej przesyłki. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- W przypadku, gdy którykolwiek z warunków określonych w ust. 2 pkt a-c powyżej nie zostanie spełniony, Sprzedawca uprawniony jest nie przyjąć zwrotu, o czym poinformuje Klienta drogą mailową na adres, z którego została przesłana informacja o zwrocie, o której mowa w pkt. 3 powyżej, w terminie 30 dni, licząc od dnia doręczenia zwracanej przesyłki. To samo uprawnienie przysługuje sprzedawcy w przypadku, gdy zwrot został dokonany w terminie przekraczającym 100 dni od dnia doręczenia paneli dekoracyjnych. Sprzedawca w terminie 14 dni od podjęcia decyzji o nieprzyjęciu zwrotu dokonuje ponownego dostarczenia zwróconych Produktów na adres Klienta. Koszt ponownej wysyłki paneli dekoracyjnych do Klienta ponosi Klient.
§ 8. Dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów opisane są w Polityce Prywatności.
§ 9. Pozostałe postanowienia
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do Regulaminu. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie przekazana Klientom w terminie 14 dni przed dniem wejścia w życie zmian poprzez zamieszczenie informacji w Sklepie, a dodatkowo – w przypadku Klientów zarejestrowanych w Sklepie, poprzez przesłanie informacji na adres e-mail podany przy rejestracji. Klient może złożyć oświadczenie o braku akceptacji nowego Regulaminu i przesłać swoje oświadczenie na adres siedziby Sprzedawcy lub mailowo na adres office@blook.pl. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o braku akceptacji zmian Regulaminu usunie posiadane przez Klienta Konto i poinformuje go o tym fakcie.
- Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane napodstawie Regulaminu obowiązującego w dniu złożenia zamówienia.
- Wszelkie prawa własności intelektualnej – w tym prawa autorskie, prawa z zastrzeżonego znaku towarowego i inne – do materiałów umieszczonych w Sklepie przysługują Sprzedawcy, akorzystanie z nich wymaga uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- W zakresie nieuregulowanym zastosowanie znajdą powszechnie obowiązujące przepisy prawa, wtym Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.